en
پروانه فن رادیاتور
پروانه فن رادیاتور
پروانه فن رادیاتور
پروانه فن رادیاتور
پروانه فن رادیاتور
پروانه فن رادیاتور

پروانه فن رادیاتور

بدون وجود فن خودرو امکان عملکرد سیستم ها و قطعات داخلی موتور وجود ندارد و به نوعی می توان گفت که بقا موتور خودرو به عملکرد فن یا سیستم خنک کننده وابسته است. دمای موتور خودرو در هر بار روشن شدن موتور و حرکت اتومبیل به صورت چشمگیری افزایش می‎یابد، عدم کاهش این دما که ناشی از اشتعال و جرقه زنی است، باعث اختلال در کارایی قطعات ماشین و در نهایت کاهش راندمان خودرو می‌شود.

پروانه فن رادیاتور

 بدون وجود فن خودرو امکان عملکرد سیستم ها و قطعات داخلی موتور وجود ندارد و به نوعی می توان گفت که بقا موتور خودرو به عملکرد فن یا سیستم خنک کننده وابسته است. دمای موتور خودرو در هر بار روشن شدن موتور و حرکت اتومبیل به صورت چشمگیری افزایش می‎یابد، عدم کاهش این دما که ناشی از اشتعال و جرقه زنی است، باعث اختلال در کارایی قطعات ماشین و در نهایت کاهش راندمان خودرو می‌شود.

فن موتور,فن رادیاتور,فن رادیاتور 206,فن رادیاتور پژو,فن رادیاتور سمند,فن رادیاتور پارس

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 

خنک سازی موتور با تأمین هوای خنک امکان‌پذیر می‌گردد، پروانه یا فن خودرو که ظاهری شبیه به پروانه هواکش دارد و از آن به عنوان "پروانه رادیاتور" هم گفته می‎شود، با مکش هوا به سمت داخل، فرآیند خنک سازی را انجام می‌دهد. در حال حاضر استفاده از فن مکانیکی در صنعت خودروسازی منسوخ شده و صرفاً از فن برقی استفاده می‎شود. اصلی‌ترین نقش پروانه خودرو به عنوان یکی از اجزا سیستم خنک کاری اتومبیل، فراهم کردن دمای بهینه برای کارایی هر چه بهتر موتور است. جهت سبک‎سازی، ارزان‎سازی، برای تولید پروانه فن از مواد پلاستیکی و عمدتاً PP استفاده شده است. پروانه فن به میله مرکزی موتور فن وصل و در پشت رادیاتور قرار دارد. با گرم شدن موتور، فرمان چرخش به موتور فن داده شده و به دنبال آن پروانه فن با سرعت زیاد شروع به چرخش کرده و هوای بیرون را به داخل مکش می‌کند. این جریان هوا در طول مسیر خود از رادیاتور گذشته و باعث خنک شدن مایع داخل رادیاتور می‌گردد.
 چون پروانه فن در حال چرخش است، بالانس بودن آن بسیار اهمیت دارد و سعی شده است طراحی قالب به نحوی باشد که هنگام تزریق مواد در قالب، توزیع مواد پلاستیک به صورت کاملاً یکنواخت انجام شود. ولی با این وجود، کنترل بالانس پروانه فن به صورت %100 توسط دستگاه بالانس انجام می‌شود.
چنانچه قطعه بالانس نباشد، پروانه فن صدای غیر عادی خواهد داشت.

 

مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:

•    ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
•    منطبق با استاندارد و مشخصات اعلام شده از سوی ایران خودرو
•    دارای تائیدیه از آزمایشگاههای معتبر خودروسازان یا آزمایشگاه‎های واجد صلاحیت و دارای تائیدیه سازمان ملی استاندارد ایران
•    استفاده از مواد مرغوب 
•    انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
•    تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی 
•    بازرسی محموله قبل از دریافت بازرسی قبل از حمل
•    افزایش طول عمر گیربکس

فن موتور,فن رادیاتور,فن رادیاتور 206,فن رادیاتور پژو,فن رادیاتور سمند,فن رادیاتور پارس

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد:
•    صدای غیر عادی
•    شکستن و ترک خوردن با کمترین فشار و ضربه
•    اختلال در خنک کردن موتور