en
پوسته(محفظه)آب
پوسته(محفظه)آب
پوسته(محفظه)آب
پوسته(محفظه)آب
پوسته(محفظه)آب

پوسته(محفظه)آب

تمام موتورهای احتراقی که با مصرف سوخت فسیلی و تبدیل انرژی شیمیایی ناشی از آن به انرژی مکانیکی کار می‌کنند در سیستم خنک کننده خود قطعه‌ای کوچک اما مهم به نام ترموستات دارند. ترموستات قطعه کوچکی است که بین موتور و رادیاتور خودرو قرار می گرد و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد؛ ترموستات این وظیفه خود را با تنظیم جریان مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور انجام می‌دهد. این نوع ترموستات عمل قطع و وصل جریان مایع خنک کننده را مدیریت می‌کند. انبساط این محفظه زمانی که دما از حد معینی فراتر رود عمل کرده و سوپاپ را باز می‌کند.

ترموستات 


تمام موتورهای احتراقی که با مصرف سوخت فسیلی و تبدیل انرژی شیمیایی ناشی از آن به انرژی مکانیکی کار می‌کنند در سیستم خنک کننده خود قطعه‌ای کوچک اما مهم به نام ترموستات دارند. ترموستات قطعه کوچکی است که بین موتور و رادیاتور خودرو قرار می گرد و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد؛ ترموستات این وظیفه خود را با تنظیم جریان مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور انجام می‌دهد. این نوع ترموستات عمل قطع و وصل جریان مایع خنک کننده را مدیریت می‌کند. انبساط این محفظه زمانی که دما از حد معینی فراتر رود عمل کرده و سوپاپ را باز می‌کند. 

ترموستات,ترموستات 206,ترموستات سمند,ترموستات پژو,ترموستات پارس

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 

ترموستات در دمای خاصی که از سوی سازنده خودرو به عنوان دمای کارکرد بهینه موتور تعریف شده است باز می‌شود. ترموستات دارای محفظه یا سیلندری است که درون آن ماده حساس به حرارت قرار دارد و میله‌ای به سوپاپ ترموستات متصل شده که درون آن قرار گرفته است. با بالا رفتن دمای موتور و به دنبال آن افزایش دمای ترموستات ، سوپاپ ترموستات باز می‌شود. بنابراین باز شدن هر چه بیشتر سوپاپ ترموستات با افزایش دما رابطه مستقیم دارد. 

زمانی که موتور خودرو سرد است ترموستات مطابق وظیفه خود مسیر ورود آب به رادیاتور را می‌بندد و آب موجود در سیستم خنک کاری تنها در اطراف سیلندر به چرخش در می‌آید؛ این چرخه تا زمانی که موتور گرم شود ادامه دارد و آب برای خنک کاری وارد رادیاتور نمی‌شود.
پس از اینکه موتور خودرو به دمای تعریف شده رسید عملکرد ترموستات وارد فاز جدیدی می‌شود. برای حفظ دمای موجود ترموستات با باز کردن مسیر ورود آب به رادیاتور فرایند خنک سازی مایع توسط این قطعه را آغاز می‌کند. ترموستات خودرو به طور منظم و به منظور ثابت نگه داشتن دمای بهنیه موتور خودرو این عمل را به صورت متناوب انجام می‌دهد.

 

مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:

•    ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
•    منطبق با استانداردهای خودروساز مادر 
•    دارای تائیدیه از آزمایشگاههای معتبر خودروسازان یا آزمایشگاه‎های واجد صلاحیت و دارای تائیدیه سازمان ملی استاندارد ایران
•    استفاده از مواد مناسب و منطبق با طراحی انجام شده 
•    انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
•    تحت کنترل داشتن فرایند ساخت
•    بازرسی محموله قبل از حمل
•    بسته بندی ، شرایط نگهداری و حمل نقل قطعه مطابق با استانداردهای شرکت ایساکو

ترموستات,ترموستات 206,ترموستات سمند,ترموستات پژو,ترموستات پارس
ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد:

•    پایین ماندن بیش از حد یا بالا رفتن درجه آب به محدوده خطر
•    نوسان نامنظم دمای خودرو 
•    نشتی مایع خنک کننده این نشتی می‌تواند 
•    افزایش ناگهانی مصرف سوخت 
•    افزایش مصرف روغن خودرو 
•    کاهش غلظت روغن موتور
•    فرسایش بیش از حد سیلندرها