en
درب رادیاتور
درب رادیاتور
درب رادیاتور
درب رادیاتور
درب رادیاتور
درب رادیاتور

درب رادیاتور

درب رادیاتور و درب منبع انبساط آب رادیاتور، وظیفه یکسانی بر عهده دارند. با تغییر تکنولوژی سیستم خنک کننده، منبع انبساط آب رادیاتور به سیستم اضافه شد و وظیفه درب رادیاتور به درب منبع انبساط منتقل گردید. یکی از قطعات مهم سیستم خنک کننده موتور، درب رادیاتور نام دارد که شامل 2 سوپاپ است و هدف از تعبیه آن، ذخیره مواد خنک کننده و اطمینان از تحت کنترل ماندن فشار آب رادیاتور است. این قطعه روی رادیاتور و یا روی منبع انبساط آب رادیاتور بسته می‌شود. فضای داخلی رادیاتور تحت فشار است و این فشار به کمک درب آن کنترل و نگهداری می‌شود در غیر این صورت، ممکن است ماشین شما بیش از حد گرم شود و رادیاتور آن آسیب جدی ببیند. درب رادیاتور به اندازه خود رادیاتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید همواره نسبت به سالم بودن آن، اطمینان داشته باشید.

درب رادیاتور

درب رادیاتور و درب منبع انبساط آب رادیاتور، وظیفه یکسانی بر عهده دارند. با تغییر تکنولوژی سیستم خنک کننده، منبع انبساط آب رادیاتور به سیستم اضافه شد و وظیفه درب رادیاتور به درب منبع انبساط منتقل گردید.
یکی از قطعات مهم سیستم خنک کننده موتور، درب رادیاتور نام دارد که شامل 2 سوپاپ است و هدف از تعبیه آن، ذخیره مواد خنک کننده و اطمینان از تحت کنترل ماندن فشار آب رادیاتور است. این قطعه روی رادیاتور و یا روی منبع انبساط آب رادیاتور بسته می‌شود. فضای داخلی رادیاتور تحت فشار است و این فشار به کمک درب آن کنترل و نگهداری می‌شود در غیر این صورت، ممکن است ماشین شما بیش از حد گرم شود و رادیاتور آن آسیب جدی ببیند.
درب رادیاتور به اندازه خود رادیاتور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید همواره نسبت به سالم بودن آن، اطمینان داشته باشید.

مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه : 
وظیفه اصلی درب رادیاتور کنترل جریان و فشار مایع خنک کننده در مدار سیستم خنک کننده موتور است. این قطعه معمولاً از جنس فولاد ضد زنگ مرغوب     ( Stainless Steel) و یا پلاستیک مقاوم به تغییر شکل در برابر حرارت و مواد شیمیایی (پلی آمید) ساخته می‌شود. 
استفاده از مواد پلی آمید این مزیت را دارد که اولاً مراحل ساخت قطعه ساده‌تر شده و ثانیاً قیمت قطعه با حفظ خواص عملکردی، فیزیکی و مکانیکی، ارزان‌تر خواهد شد. جهت استحکام بیشتر قطعه، باید حدود %30 الیاف شیشه ( Glass Fiber) در مواد پلی آمید وجود داشته باشد.
مقدار فشار باز شدن سوپاپ رادیاتور بر اساس طراحی موتور تعیین می‌شود. فشار عملکردی سوپاپ (مقدار فشار باز شدن سوپاپ) باید روی در رادیاتور مشخص شده باشد. استفاده از مایع خنک کننده ایساکو با آب مقطر یا آب با سختی پائین، عملکرد و دوام این قطعه و کلاً سیستم خنک کننده را بهبود می‎بخشد. چنانچه درب رادیاتور یا درب مخزن انبساط مسدود شود، وظیفه خنک کردن موتور انجام نشده و اصطلاحاً موتور جوش می‌آورد که در وهله اول باعث سوختن واشر سرسیلندر، و در ادامه آسیب به موتور وارد می‌شود.
چنانچه دمای موتور از حد استاندارد خود بالاتر نمی‌رود و یا سطح مخزن مایع خنک کننده منبع انبساط در محدوده تعریف شده قرار دارد، از باز و بسته کردن درب رادیاتور یا مخزن انبساط خودداری کنید تا آب بندی آن از بین نرود.
هم چنین هنگامی که موتور گرم است، به دلیل اینکه مایع درون سیستم خنک کننده داغ و تحت فشار است، از باز کردن آن جداً خودداری کنید تا موجب سوختگی دست و صورت نشود. 

 

مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:

•    ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
•    انطباق با استاندارد و مشخصات فنی ایران خودرو
•    استفاده از مواد مرغوب 
•    انجام آزمون‌های کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دوره‌ای در طول مدت قرارداد.
•    تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی 
•    بازرسی محموله قبل از دریافت
•    بسته‎بندی، شرایط نگهداری و حمل و نقل قطعه مطابق با استانداردهای شرکت ایساکو

در رادیاتور,درب رادیاتور,در رادیاتور 206,در رادیاتور پژو,در رادیاتور سمند

ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد :

•    عدم گارانتی و ضمانت قطعه 
•    رسوب گرفتن روی اجزاء درب رادیاتور و اختلال در عملکرد
•    آسیب به واشر سر سیلندر
•    آسیب به موتور